biznes konsultingowy

W tym poście opisałem wszystkie kroki przez które musisz przejść aby założyć własny biznes konsultingowy. Ja sam przeszedłem przez tą drogę i wiem, że zawarte poniżej rady są w 100% uzasadnione. Systematycznie prowadzę szkolenia, podczas których pokazuję jak założyć i rozwinąć własny biznes oparty na wiedzy i rozwiązywaniu problemów klientów.

Jak znaleźć pomysł na kurs online albo biznes konsultingowy?

Podstawą największych biznesów opartych o wiedzę, w których głównym produktem jest specjalistyczna wiedza, jest znalezienie odpowiedzi na pytanie “Co możesz robić do końca życia nawet za darmo”. Brzmi to trochę amerykańsko, ale tak jest naprawdę. Taki biznes od początku może być super dochodowy, ale może być też tak, że będziesz potrzebował chwilę aby zacząć zarabiać naprawdę poważne pieniądze.

Gdy już znajdziesz na to pytanie odpowiedź, to możesz przejść do następnego etapu, czyli poszukiwania niszy, która może być zainteresowana tym, co chcesz robić. To bardzo ważne, aby zrobić to w tej kolejności. Można oczywiście budować biznes pod niszę, ale z doświadczenia mojego i klientów wiem, że ma to mniejszą szansę powodzenia. Dlaczego? Bo nie będziesz miał w sobie mocnego “dlaczego”. A to właśnie napędza takie osoby jak my do działania. Nawet jak wiatr wieje nam w twarz 🙂

Znajdź niszę, która jest zainteresowana Twoim kursem lub konsultacją.

Nisza to inaczej mówiąc Twój skrawek rynku, do którego będziesz kierował swoją ofertę. Jest to drugi co do wagi etap budowania i planowania biznesu konsultingowego. Niszę można poznawać na kilka sposobów. Możesz uczestniczyć w spotkaniach networkingowych i rozmawiać z ludźmi, poznawać ich potrzeby. Możesz także wykorzystać bardziej skalowalne narzędzia, które nie angażują aż tak Twojego czasu. Jednym z nich jest Facebook Audience Insight. To narzędzie, które szybko pozwala sprawdzić wiele założeń, określić wielkość grupy oraz jej potencjał “biznesowy”.

Jaki jest największy problem Twojej niszy?

Gdy już wiesz co chcesz robić i w dużym przybliżeniu wiesz do kogo będziesz kierować swoją ofertę… warto abyś odpowiedział sobie na bardzo ważne pytanie. To pytanie dotyczy najbardziej palącego problemu Twojej niszy. Takiego, który spędza sen z powiek większości Twoich potencjalnych klientów. Ten problem może dotyczyć ich życia prywatnego, relacji, albo biznesu. Niezależnie co to jest, to odkrycie tego pozwoli Ci zacząć szybko i skutecznie działać.

Zbuduj markę osobistą wokół swojej niszy.

Następny etap, to budowanie marki osobistej wokół problemu. Tym problemem może być np. chęć utraty wagi, znalezienie partnera, lub zwiększenie sprzedaży w firmie. Cokolwiek to będzie to właśnie nadszedł moment, abyś stał się mój kochany czytelniku ekspertem w tej dziedzinie. Wiem, że znaczenie słowa ekspert w dzisiejszych czasach mocno straciło na znaczeniu, bo wiele osób uważa, że ekspert to ktoś, kto wie odrobinę więcej od klientów. Moim zdaniem ekspert to ktoś, kto potrafi rozwiązać problem klienta. Po prostu. Więc nie sama wiedza, ale też konkretne działania, konkretny plan.

Stwórz produkty, które rozwiązują problemy klientów

Gdy już znasz swoich potencjalnych klientów oraz doskonale rozumiesz czego potrzebują to czas aby przygotować gotowe rozwiązania. Może to być książka, ebook, kurs online albo konsultacja 1:1. Właściwie.. możliwości są niczym nieograniczone.. no może jedynie wyobraźnią! Tworząc taki produkt zadbaj o to, aby rozwiązywał on konkretny problem, lub dawał całkowitą transformację. Oczywiście w zależności od zakresu pamiętaj, aby odpowiednio wycenić swoje rozwiązanie.

Zbuduj skuteczny lejek sprzedażowy, który sprawi, że klienci będą chętnie kupowali.

Największa zmora biznesów konsultingowych to niedopasowane do etapu relacji oferty. To próby sprzedaży czegoś drogiego zanim klient Cię pozna i zaufa. Dobry lejek sprzedażowy jest jak partia szachów. Pewne pionki poświęcasz i nawet generujesz nimi pewną stratę w swoim arsenale, ale robisz, bo Twoim celem jest jak najszybsze dojście do króla i powiedzenie “szach mat”. Twój lejek powinien zawierać zarówno darmowe jak i płatne rozwiązania w kilku, a czasem nawet kilkunastu wersjach.

Napracowałeś się – czas na automatyzację procesu sprzedaży.

Najpiękniejszym momentem budowania takiego biznesu jest moment, w którym wszystkie produkty i rozwiązania są gotowe. Wtedy możesz w pełni zautomatyzować zarówno proces pozyskania klienta jak i proces sprzedaży i dostarczania odpowiedniej wiedzy. Tutaj zaczyna się prawdziwa “bajka” bo Twój biznes przestaje być zależny od Twojego czasu i możesz poświęcić się w pełni temu co najbardziej kochasz, czyli pomaganiu klientom.

Tego Ci życzę,
Bartosz

p.s systematycznie prowadzę szkolenia online w tym zakresie, więc jakbyś miał ochotę to dołącz w najlepszym dla Ciebie momencie TUTAJ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę zostaw swój komentarz!
Proszę podaj swoje imię