Ten post jest wynikiem dogłębnej analizy moich kalendarzy i notatników z ostatnich 10 lat. Znajdziesz w nim tylko to, co sprawdziło się w praktyce i dało najlepsze efekty. Zarówno w krótkim jak i długim terminie. Przygotowałem też darmowy materiał o wyznaczaniu celów – możesz go pobrać TUTAJ.

O wyznaczaniu celów oraz ich realizowaniu napisano już naprawdę sporo.  Jednak większość tej wiedzy jest trudna do wdrożenia w praktyce. Niby czytając takie treści lub oglądając wideo wiemy o co chodzi, ale gdy próbowałem ją wdrażać w życie to okazywało się, że jest to awykonalne. Dlatego szukałem takich metod, które pozwolą mi realizować moje cele i wyciągać maksa z mojego potencjału. Czy Tobie też na tym zależy?  Mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Oprócz tego wpisu przygotowałem darmowy ebook do pobrania, w którym jeszcze szerzej opisałem tematykę wyznaczania celów, które zrealizujesz DARMOWY MATERIAŁ O WYZNACZANIU CELÓW

Jak wyznaczyć cele – Metody wyznaczania celów

W ciągu ostatnich 10 lat, w których zdobywałem praktyczną wiedzę w zakresie biznesu i rozwoju osobistego miałem styczność z wieloma metodami wyznaczania celów. Zresztą.. domyślam się, że to również może nie być Twój pierwszy materiał w tej tematyce. W same metody nie będę się w tym wpisie aż tak mocno zagłębiał, bo to co naprawdę działa to ich miks.To jest taka sprawdzona metoda Mańkowskiego! Po prostu skupimy się na tym, co naprawdę działa. Wszystko inne zostawimy osobom, które lubią teorię i mają czas na to, aby się w niej zatracać.

Zatem co działa i co pozwala wyznaczać cele?

Tak jak już Ci wspomniałem – ten post jest wynikiem analizy moich kalendarzy i notesów z ostatnich 10 lat. Serio. Wybrałem się do rodzinnego domu i wyciągnąłem zakurzone sterty kalendarzy, notesów, zeszytów etc. Ale czego się nie robi dla tak genialnych czytelników jak Ty?

Okazało się, że to co dało najlepsze efekty to połączenie kilku metod wyznaczania celów, kilku metod szybkiej realizacji oraz świadome wpływanie na ciało i umysł – endorfiny kluczem do wszystkiego mój kochany czytelniku! ( tak, dalej napiszę o tym, że można jeść czekoladę i uprawiać seks i że to również przyśpiesza realizowanie Twoich celów!)

Jakie elementy znanych metod wyznaczania celów działają u mnie:

 

  • wyznaczany cel ma być dokładny – nie żadne pitu pitu o tym, że chcesz lepiej zarabiać albo schudnąć. Cel ma być tak bardzo dokładny, że gdy już pochłonie Cię jego realizacja masz pamiętać o co walczysz. Ja wielokrotnie się łapię na tym, że dopinam swego i dopiero wtedy mi się przypomina, że to właśnie o to walczyłem. Jednym z takich celów było mieszkanie, z wanną, piekarnikiem i tarasem. Wystrojone minimalistycznie. Biało-szaro-drewniane. Aż pewnego dnia się w takim znalazłem i nie mogłem wyjść z podziwu, że to mieszkanie o jakim marzyłem. Zatem jak sprawić aby cel był dokładny? Podam Ci kilka przykładów „Chcę zarabiać 2500 pln miesięcznie więcej pracując w miejscu, w którym będę doceniany za moje kompetencje i za to jakim jestem człowiekiem”; „Chcę mieć 2 pokojowe mieszkanie w centrum miasta, z kuchnią, wanną, piekarnikiem i balkonem.” ; „Chcę kupić niebieskigo Forda Mondeo Kombi z 2 litrowym silnikiem diesla”; „Chcę schudnąć 25 kilogramów i odzyskać życiową energię”.
  • wyznaczany cel ma być mierzalny – nic bardziej nie motywuje niż świadomość, że zbliżasz się do realizacji swojego celu. Każdy trening, każdy papieros mniej, każda odłożona złotówka, każde wysłane CV… wszystko Cię przybliża do celu. Jednocześnie nic bardziej nie oddala od celu i bardziej nie zabija w Tobie motywacji niż brak wiedzy o tym, czy to co robisz w ogóle jakoś przybliża Cię do realizacji. Jak cel jest dokładny to można go łatwo zmierzyć. Jak chcesz schudnąć 25kg to każdy utracony kilogram przybliża Cię do celu. Jak chcesz lepiej zarabiać, to każda wysłana CVka i rozmowa przybliża Cię do celu.
  • wyznaczany cel ma być bardzo ambitny, ale jednocześnie realny – ilu znasz takich, co mieli zostać milionerami przed 30? A ilu takich, co nimi zostali? No właśnie. Twój cel ma być naprawdę ambitny. Szalenie ambitny. Ma z Ciebie wyciskać ostatnie poty. Ale do cholery. On ma być wykonalny! Co to znaczy wykonalny? To znaczy, że już teraz wierzysz, że go zrealizujesz. Cele to nie wyznaczanie czegoś w stylu „fajnie jakbym to miał, ale nic w tym kierunku nie zrobię”.
  • wyznaczany cel ma być ograniczony w czasie – czy możesz sobie przypomnieć kiedy ostatnio byłeś niesamowicie produktywny? Ja widzę to szczególnie po notatkach ze studiów oraz z okresów, w których musiałem oddać największe projekty w moim życiu. Deadline. Limit czasowy to podstawa. To świetny sposób aby podkręcić sobie nieco śrubę i wywrzeć na sobie odrobinę zdrowej presji. Ale pamiętaj. Ten czas ma być realny i motywujący jednocześnie. Jak chcesz odłożyć na mieszkanie o wartości 300 000 a zarabiasz 3000 (z normalnymi perspekytywami rozwoju i awansów) to nie mów sobie, że kupisz je za 2 lata za gotówkę. Oczywiście to jest możliwe, ale pewnie musiałbyś wygrać na loterii albo otworzyć bardzo udaną firmę.

gdy już to masz to reszta to świadome wpływanie na ciało i umysł oraz dużo dużo samodyscypliny. No właśnie, ale jak?

Endorfiny – jak one pomagają w realizowaniu celów?

Podczas przeglądania moich notatek i listy zrealizowanych i niezrealizowanych celów zauważyłem, że znacznie lepsze efekty osiągałem, gdy w moim zyciu było sporo małych powodów do radości. Gdy życie prywatne kwitło, gdy systematycznie trenowałem, gdy dobrze jadłem i kończyłem dzień pracy z czystą listą zadań. Jednym słowem sielanka. Oczywiście, nie zawsze możliwa do zrealizowania, bo sytuacje i potrzeby są różne, dlatego opiszę Ci poniżej co, jak i dlaczego. Sam rozważ co z tego zaadoptujesz w swoim życiu. Ok?

  • sen – jesteś zaskoczony tym banałem? Też bym był, gdyby nie fakt, że wszystko co tutaj zapisuję to wynik analizy moich notatek z 10 lat. Dzięki temu nie mam żadnych wątpliwości, co do słuszności tych porad. Ale do rzeczy. Im lepiej śpisz ( co nie znaczy „im dłużej”) tym masz więcej energii, większą odporność na stres etc. W notatkach zauważyłem, że odkąd przyjąłem zasadę, że jedyne co można robić w sypialni to spać. uprawiać seks i czytać książki… jakość mojego snu drastycznie się poprawiła. Nagle potrzebowalem około 6 godzin na to, aby być całkowicie zregenerowanym! A jak miałem siłę to.. miałem więcej siły na realizację celów i na to, co się robi w sypialni.. make sense?
  • jedzenie – większość z nas je po to, aby nie czuć głodu. Bądźmy ze sobą szczerzy. Lepsze paliwo tankujemy do samochodów niż do swojego ciała. Podstawą do większej satysfakcji i mocy jest to, żebyś zaczął jeść produkty wysokiej jakości. Mamy to szczęście, że mieszkamy w Polsce i mamy stosunkowo łatwy dostęp do wysokiej jakości pożywienia. W każdym mieście jest jakiś ryneczek, albo warzywniak „ u Zosi/Kasi/Basi/Ewy” etc. Są też produkty, które mogę Ci szczególnie polecić, bo wpływają one na wydzielanie endorfin i obniżają ilość hormonów stresu – moje ulubione produkty wpływające na wytwarzanie hormonów szczęścia to gorzka czekolada, banany i awokado. Pomoże również suplementacja omega3 i dbanie o odpowiednie nawodnienie organizmu.
  • wysiłek fizyczny – każda forma treningu, która prowadzi do większego zużycia tlenu i przyśpieszenia metabolizmu wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Bo nawet jak wysiłek jest ekstremalny to pojawia się duma z powodu ukończenia tego wysiłku. Ja np. jak nie mam czasu albo ochoty na trening na siłowni to wychodzę na spacer po parku bez telefonu. Bez telefonu to klucz, bo wtedy mogę odpocząć i pobyć sam ze sobą.
  • prowadzenie listy zadań – dużo osób pisze o tym, że warto prowadzić listę zadań. Zazwyczaj jako powód podaje się zwiększenie efektywnosci. Jednak to tylko skutek uboczny. Każde ukończone i skreślone z listy zadanie to ogromny zaszczyk hormonów szczęscia do naszego organizmu. Każde zakończone zadanie to krok bliżej celu. Kolejny powód do tego, aby być bardziej zadowolonym z siebie i kolejny powód do tego, aby być bardziej pewnym siebie w tym całym procesie.

Jednak kluczem do sukesu jest stosowanie metod – jakie by nie były!

Nawet najlepsze teoretyczne rady niczego nie zmienią w Twoim życiu. Wiesz o tym prawda? Tylko wdrożona w życie wiedza, dokładnie przetestowana daje efekty. Daje zmiany, na których Ci najbardziej zależy.

Jak wdrożyć powyższą wiedzę o wyznaczaniu celów?

Usiądź w ciszy. Weź kartkę albo smartfona. Jeśli wybierzesz tą drugą opcję, to na czas ćwiczenia włącz tryb samolotowy. Zrelaksuj się chwilę. Wypisz co chcesz osiągnąć, co już za długo odkładałeś. Zapisz ten cel tak aby był dokładny, mierzalny, ambitny i ograniczony w czasie.

 

  1. „ Do 31 grudnia 2018 znajdę pracę, w której będę zarabiał 2500 więcej. W tej pracy będę doceniany za moje kompetencje i za to jakim jestem człowiekiem.”
  2. „ Do 31 grudnia 2018 schudnę 20 kilogramów. Dzięki temu będę bardziej atrakcyjny dla siebie i potencjalnego partnera.”

A następnie przystąp do planowania pierwszego kroku. Czas na działanie.

Szybkie podejmowanie działania to klucz do realizacji celów.

Jeśli wyznaczasz cel, który zamierzasz zacząć realizować od jutra to zwyczajnie tracisz czas. Lepiej włącz sobie jakiś serial. Przyjemniej spędzisz ten czas i nie będziesz siebie kolejny raz oszukiwał, że coś w końcu zrobisz ze swoim życiem. A jak chcesz go realizować od już to czytaj dalej.

Każdy, ale to każdy cel możesz zacząć realizować od teraz. Jeśli chcesz schudnąć to możesz teraz zrobić kilka rzeczy.

  • wybrać się na zakupy. Kupić zdrowe, wysokiej jakości składniki i przygotować sobie jedzenie na jutro. Sprawdź sobie ile kalorii potrzebujesz jeść aby zaspokoić swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Koniecznie kup pojemniki, które będą szczelne. Jak zalejesz sobie dokumenty sosem z jedzenia to nie pomoże Ci to w realizacji celu.
  • znajdź siłownię w pobliżu i zobacz jaki karnet najlepiej kupić. Ja np. kupiłem na 2 lata dzięki czemu płacę miesięcznie tyle co za obiad na mieście. Jeszcze dzisiaj pójdź na pierwszy trening i kup karnet.
  • zacznij od 3 treningów tygodniowo w systemie FBW (full body workout abyś się przygotował do mocniejszych treningów. Wiele takich planów znajdziesz w internecie).
  • powtarzaj aż osiągniesz wypragniony cel.

Podsumowanie postu o wyznaczaniu celów.

Już wiesz jak wyznaczyć cel, wiesz na co zwrócić uwagę i jak przystąpić do szybkiej realizacji celu. Każdy, nawet największy cel, możesz w ten sposób zaplanować i bardzo szybko ruszyć z jego realizacją. Z moich notatek wynika, że zrealizowałem 3/4 celów, które zacząłem realizować tego samego dnia. Natomiast tych, które odłożyłem na jutro jeszcze nigdy nie zrealizowałem. Bo jutra jeszcze nie było. Będzie dopiero jutro.

Jak chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak krok po kroku wyznaczyć cel to pobierz ten darmowy materiał, bo on pomoże Ci to zrobić bardzo szybko i skutecznie. Zrobisz to teraz, czy odłożysz na jutro? Jutro nigdy nie nastąpi więc lepiej zrób to teraz  <<<LINK>>>>

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę zostaw swój komentarz!
Proszę podaj swoje imię